De evolutie van contentmarketing

Blog > De evolutie van contentmarketing
Google+Google+

Contentmarketing is niets nieuws. Bedrijven verspreidden meer dan honderd jaar geleden ook al waardevolle, relevante informatie om hun business te profileren en de verkoop van producten en diensten te bevorderen. Toch zijn er maar weinig organisaties die goed hebben nagedacht over welke content ze waarom en in welke vorm willen aanbieden, laat staan dat ze het effect vervolgens meten. Contentmarketing is slimme marketing, mits je weet wat je doet. Doordat het tegenwoordig zo makkelijk is om content te delen, wordt het ook in veel grotere mate gedaan. Omdat mensen dagelijks maar een beperkte hoeveelheid informatie kunnen verwerken (de schaduwzijde van contentmarketing), is het voor bedrijven extra belangrijk om hun contentmarketing vooral goed aan te pakken. En dat is niet altijd makkelijk. Er wordt er in marketingboeken en -congressen niet voor niets zoveel aandacht aan besteed.


 

Lees het volledige artikel op marketingfacts.nl

Auteur: Michèl Schilders, USG Marketing, Communication & Sales Professionals

RECENTE BLOG POSTS

Het bouwen van een nieuwe webshop is een opwindende stap voor elk bedrijf, en met de juiste tools en platformkeuze kun je een e-commerce ervaring creëren die zowel klanten als beheerders tevreden stelt. In deze gids gaan we dieper in op het gebruik…
PrestaShop vs. WooCommerce: Welk platform is geschikt voor jouw nieuwe webshop?
Het bouwen van een nieuwe webshop is een opwindend avontuur, maar het kan ook overweldigend zijn als het gaat om het kiezen van het juiste platform. Met een overvloed aan opties kan het moeilijk zijn om te bepalen welk platform het beste past bij…
In het huidige digitale tijdperk, waar technologieën zich voortdurend ontwikkelen en de manier waarop we communiceren en zaken doen veranderen, is het hebben van een website in 2024 belangrijker dan ooit tevoren. Of je nu een individu, een bedrijf…
WordPress, opgericht in 2003, is uitgegroeid tot het meest gebruikte Content Management Systeem (CMS) ter wereld. Met een marktaandeel van meer dan 40%, wordt WordPress verkozen boven andere platforms vanwege zijn veelzijdigheid, gebruiksgemak en…
Een sterk merk begint met een consistente visuele identiteit, en een van de eerste stappen om dit te bereiken is het ontwerpen van een logo en een website die perfect bij elkaar passen. Het samenspel tussen deze twee elementen is essentieel voor het…
Het is altijd spannend wanneer een nieuwe versie van een populaire software wordt uitgebracht, en voor websitebouwers en ontwikkelaars is de release van Drupal 10 een langverwachte gebeurtenis. Drupal, een van 's werelds meest gebruikte content…
Bij de start van een nieuw jaar wordt er vaak aan een nieuw marketing plan gedacht. Omdat we allemaal trendy (willen) zijn, denken we al snel aan social media engagement, testimonials, gepersonaliseerde communicatie … Kort door de bocht: Marketing 2…