10 concrete tips voor een converterende landingspagina

Blog > 10 concrete tips voor een converterende landingspagina
Google+Google+

Een krachtige landingspagina is essentieel voor conversie. Landingspagina's hebben als doel om bezoekers te overtuigen van jouw dienst of product en hen aan te sporen tot actie. Een goede landingspagina wekt vertrouwen, overtuigt, is toegankelijk, is overzichtelijk en bevat een sterke call-to-action. Ondanks dat er door de jaren heen al ontelbare artikels met tips zijn verschenen, zie ik toch nog steeds veel websites de mist in gaan bij het opstellen van hun landingspagina’s. Daarom hieronder 10 handige en concrete basistips voor een succesvolle landingspagina.  

  1. Zorg voor een zo kort mogelijk conversieformulier
  2. Verwijder nutteloze links en mogelijke afleidingen
  3. Benadruk de voordelen van jouw aanbod
  4. Zet de call-to-action centraal
  5. Wek vertrouwen
  6. Maak gebruik van productvergelijkingen
  7. Boven de fold
  8. Zorg voor een consistente boodschap
  9. Wees persoonlijk
  10. Maak verschillende versies en meet

 

Lees het volledige artikel op marketingfacts.nl

Auteur: Koen Verkerk, Bluedesk

RECENTE BLOG POSTS

Het bouwen van een nieuwe webshop is een opwindende stap voor elk bedrijf, en met de juiste tools en platformkeuze kun je een e-commerce ervaring creëren die zowel klanten als beheerders tevreden stelt. In deze gids gaan we dieper in op het gebruik…
PrestaShop vs. WooCommerce: Welk platform is geschikt voor jouw nieuwe webshop?
Het bouwen van een nieuwe webshop is een opwindend avontuur, maar het kan ook overweldigend zijn als het gaat om het kiezen van het juiste platform. Met een overvloed aan opties kan het moeilijk zijn om te bepalen welk platform het beste past bij…
In het huidige digitale tijdperk, waar technologieën zich voortdurend ontwikkelen en de manier waarop we communiceren en zaken doen veranderen, is het hebben van een website in 2024 belangrijker dan ooit tevoren. Of je nu een individu, een bedrijf…
WordPress, opgericht in 2003, is uitgegroeid tot het meest gebruikte Content Management Systeem (CMS) ter wereld. Met een marktaandeel van meer dan 40%, wordt WordPress verkozen boven andere platforms vanwege zijn veelzijdigheid, gebruiksgemak en…
Een sterk merk begint met een consistente visuele identiteit, en een van de eerste stappen om dit te bereiken is het ontwerpen van een logo en een website die perfect bij elkaar passen. Het samenspel tussen deze twee elementen is essentieel voor het…
Het is altijd spannend wanneer een nieuwe versie van een populaire software wordt uitgebracht, en voor websitebouwers en ontwikkelaars is de release van Drupal 10 een langverwachte gebeurtenis. Drupal, een van 's werelds meest gebruikte content…
Bij de start van een nieuw jaar wordt er vaak aan een nieuw marketing plan gedacht. Omdat we allemaal trendy (willen) zijn, denken we al snel aan social media engagement, testimonials, gepersonaliseerde communicatie … Kort door de bocht: Marketing 2…