March 11, 2014
Google+Google+Google+

Social Media in 2014: nadruk op kwaliteit

Wat kunnen we dit jaar verwachten van de socialmedia-inzet door merken? Minder focus op likes, meer focus op beïnvloeding en resultaat op merkniveau. Minder focus op de grote van fan- en followerbases, meer focus op bereik. De inzet van social niet langer inzetten als apart ‘eiland’, maar integreren in de overige (offline) marketingactiviteiten. Minder focus op ad-hoc content, meer focus op storytelling. Minder focus op kwantiteit en meer focus op kwaliteit. Dit zijn de belangrijkste insights uit de Social Media Agenda 2014. Ieder jaar vragen wij de verantwoordelijken voor 'social' bij topmerken naar hun belangrijkste prioriteiten voor het komende jaar. We toetsen dit aan de hand van een aantal voorgelegde prioriteiten op het gebied van organisatie, interne inzet en externe inzet van social. Daarnaast vragen wij brand leaders waar dit jaar minder of geen focus op ligt. Samen bepalen we zo wat er op de agenda staat op het gebied van social media in 2014. Dit jaar hebben 25 brand leaders van topmerken hun visie gegeven.

 

Lees het volledige artikel op marketingfacts.nl

Auteur: Martin Kloos, Social Embassy