B2B-marketing: Trust, Transparantie en Technologie
October 02, 2018
Eén van de slechte ontwikkelingen binnen het marketingvak is de verbastering en daarmee devaluering van het woord marketing. Direct marketing, online marketing, influencermarketing, digital marketing, interne marketing, affiliate marketing en ga zo…
Hoe de presentatie van content minstens zo belangrijk is als de kwaliteit ervan
September 06, 2018
Content is king, thought leadership, SEO… er is al heel veel geschreven over de leidende rol van content in het hedendaagse marketing-landschap. Niet zonder reden uiteraard. Want waar zouden we zijn zonder die constante stroom van hoogwaardige…
Zo maak je je website duurzaam
September 03, 2018
We dragen graag een steentje bij aan een beter milieu. Webshops leveren bijvoorbeeld bestellingen af per (elektrische) fiets, winkels en restaurants kopen duurzaam in. Bedrijven gebruiken gerecyclede verpakkingen en de gloeilampen maken plaats voor…
Contentmarketing eenvoudiger met 6C-model
August 21, 2018
"Contentmarketing is een marketingtechniek die draait om het creëren en distribueren van relevante en waardevolle informatie om een duidelijk omschreven en begrepen doelgroep aan te trekken en te binden," zo geldt de definitie van het Content…
Online reviews winnen aan invloed in B2B-inkoopproces
August 02, 2018
Reviews zijn niet meer weg te denken bij B2C. Maar ook in B2B worden klantreviews steeds belangrijker. Terwijl B2B-inkopers voorheen interne bronnen raadpleegden – de scorekaarten van verkopers – worden nu steeds meer externe bronnen – zoals…
Welke invloed heeft GDPR op gepersonaliseerde communicatie?
March 22, 2018
Terwijl Facebook steeds heftiger onder vuur ligt, werd er tijdens de SWOCC-bijeenkomst van 20 maart uiteengezet hoe je juist wél moet omgaan met gepersonaliseerde communicatie. De hoofdvraag van de middag was: wat zijn de afwegingen die je als…
Traditionele media: onderschat ze niet voor merkbouw
March 14, 2018
Marketeers onderschatten de impact van traditionele mediakanalen, zo schrijft Marketing Week deze week naar aanleiding van een Brits onderzoek. Tv, radio en print? Deze kanalen zijn van grotere waarde bij merkbouw dan online media, en dat willen we…
Dit is de belangrijkste verandering in de B2B-markt
March 08, 2018
Klanten in de B2B-markt zijn – anders dan een paar jaar geleden – tegenwoordig al voor het grootste deel door het salesproces heen als ze een bedrijf eenmaal benaderen. Die verandering in de ‘buyer journey’ is een belangrijke ontwikkeling in de B2B-…
Aandacht trekken én vasthouden in Facebook-advertenties
March 05, 2018
In de vluchtige omgeving van social media, met hapklare brokken informatie en de ‘fear of missing out’-cultuur, wordt het steeds belangrijker een boodschap in korte tijd te communiceren. Een video van dertig seconden maakt in deze omgeving weinig…