November 07, 2013
Google+Google+Google+

10 socialmedia- en onlinemarketingtrends voor 2014

Het einde van het jaar 2013 nadert, dus verschijnen de trendslijsten voor het nieuwe jaar 2014 weer. In dit artikel verzamel ik de trends die al verschenen zijn op socialmediatoday.com en Forbes.com. Om direct maar met de deur in huis te vallen: Twitter gaat Facebook voorbij, Snapchat en Google+ groeien door, deeleconomiesites rukken op en je bent dom als je niks met video doet in 2014, aldus Social Media Today. In 2014 zal volgens Forbes contentmarketing nog belangrijker worden, zal de inzet van social media meer versnipperd raken, moet je content nu echt geschikt voor mobiel zijn, is retargeting nog steeds een toverwoord en, als laatste, zal zoekmachinemarketing sterker beïnvloed worden door social. Dat zijn 10 interessante trends voor iedere interactieve marketeer, die ik in dit artikel verder zal toelichten.

1. Twitter is onder jeugd populairder dan Facebook

Met 1,18 miljard gebruikers zal Facebook niet verdwijnen. Toch zal 2014 het jaar van Twitter worden. Met de beursgang van vandaag zullen steeds meer mensen het netwerk een kans geven. Uit onderzoeken blijkt dat jongeren tussen de 13-17 jaar van Facebook verhuizen naar Twitter en Instagram.

 

Lees het volledige artikel op marketingfacts.nl

Auteur: Mark de Bruin, ANWB