De meeste bedrijven begrijpen meestal dat een goede website hebben, belangrijk is. Maar wat als die website af is? Komen de bezoekers dan vanzelf? Ja en nee...

In al je communicatie verwijs je steeds naar je website, ook wel gekend als "directe bezoekers". Wat je nog meer zou moeten interesseren zijn de contacten die je nog niet hebt kunnen bereiken. Contacten die op zoek zijn naar jouw dienstverlening of producten! Het bereiken van deze bezoekers doen we via Search Engine Marketing (SEM) en bestaat uit 2 onderdelen.

Search Engine Advertising (SEA)

Heel kort door de bocht; je betaalt google een bedrag per bezoeker die via jouw advertentie op google naar jouw website gaat. SEA is heel schaalbaar en kan heel doelgericht worden ingezet. Je bepaalt zelf je dagbudget, click budget, regio, zoekwoorden, advertentieteksten, prioriteiten ... Het nadeel van SEA is dat wanneer je budget stop, ook je extra leads stoppen. SEA wordt dus meestal ingezet om een nieuwe website/campagne een extra boost te geven of een oude website verder te helpen daar deze technisch niet voldoet om goed te scoren op google.

Search Engine Optimization (SEO)

Hier brandt de lamp: zorg er voor dat je website sowieso goed scoort op de meest belangrijke zoekwoorden voor jouw doelgroep. Is je doelgroep te ruim omwille van de (inter)nationale concurrentie, beperk deze dan tot de regio waar jij je het meest interesse in hebt. Jouw score op google hangt af van een aantal factoren die je zelf in de hand hebt:

  • Technische kwaliteit van je website (o.a. responsive design, google vriendelijk, gebruiksvriendelijk)
  • Content van je website: vindt de bezoeker op jouw website het meest geschikte antwoord (i.f.v. het zoekwoord) in vergelijking met het hele internet?
  • Regio: leunt jouw product/dienst het dichts aan tegen de regio van de bezoeker?
  • Link building: heb je veel inkomende links van verschillende kwalitatieve websites van derden?
  • ...

Er komt dus heel wat bij kijken voor het optimaliseren van uw website. Afhankelijk van de door u geselecteerde zoekwoorden, kunnen wij er voor zorgen dat uw website vindbaar is op pagina 1 van de zoekresultaten op google. Hiervoor moeten we minstens gedurende 4 maanden gemiddeld 1 dag per maand werken om de nodige aanpassingen uit te voeren en uw website beter te positioneren bij een aantal externe bronnen. Snel even omgerekend komt dit op:

8 uren x 50 eur/uur = 400 euro per maand.

Onze Klanten